25
beauty
Zo krijg je een platte buik
Met de zomer in aantocht willen heel wat mensen weer wat kilo's kwijt.
En een platte buik is zeker mooi meegenomen, voor wie uitkijkt naar zijn strandvakantie. Enkele tips.

1. Verbeter je houding
Vaak lijkt je buikje erger dan het is, doordat je geen goede houding hebt. Zorg ervoor dat je oren mooi boven je schouders staan, je schouders recht boven je heupen, je heupen boven je knieën, en je knieën boven je enkels. Houd je schouders mooi recht, en probeer je navel richting je ruggengraat te duwen. Verdeel je gewicht over de bal en de hiel van je beide voeten.

2. Doe niet alleen buikspieroefeningen
Buikspieroefeningen zijn goed, maar met alleen je buikspieren trainen, kom je er niet. De spieren van je rug en van je zitvlak spelen ook een rol bij het wegwerken van je buikje. Pilates is een goede manier om al deze spieren tegelijkertijd te trainen.

3. Let op je eten
Een buikje krijg je niet alleen weg door meer te bewegen. Je moet ook op je eten letten. Eet minder koolhydraten, drink minder limonade,  eet vaker kleine beetjes. Onderzoek heeft ook aangetoond dat mensen die hun ontbijt overslaan sneller een buikje krijgen maar dit is niet aan te raden.

4. Oefen de hele dag door
Je hoeft niet per se veel tijd te hebben om je buikspieren te trainen. Bij allerlei alledaagse activiteiten kun je deze simpele truc toepassen: ga mooi rechtop staan, adem diep in, en adem vervolgens diep uit, terwijl je je navel naar je ruggengraat trekt. Doe dit terwijl je bij de kassa in de supermarkt wacht, op een receptie staat of op je werk zit.

5. Wees realistisch
Houd rekening met je lichaamsbouw als je je doel stelt. Misschien wil je wel een platte buik zoals Beyoncé, maar is dat voor jou niet haalbaar. Bedenk wat realistisch is, en streef daarnaar. En geef het wat tijd. Een platte buik krijg je niet binnen enkele dagen.
© Gezondheidsnet
Deel dit bericht
zomer
buik
afvallen
platte buik
tips
25 reacties (Reacties tonen?)
| wachtwoord vergeten?