1
beauty
Gezichtsyoga: trek gekke bekken voor een mooier gezicht
Je hebt geen dure behandelingen meer nodig om van je rimpels af te komen of om je kaaklijn strak te krijgen.
Het is een kwestie van gek doen, dan komt het helemaal goed. Het AD maakte melding van de nieuwe vorm van gezichtsyoga; gekke bekken trekken. Celebraties als Gwyneth Paltrow en Jennifer Aniston gebruiken het om hun rimpels glad te strijken en kaaklijken mooier te maken. Gekke bekken trekken helpt ook om de spanning tussen je ogen te verlichten en hoofdpijn tegen te gaan. Door bepaalde bewegingen te creëren, train je de gezichtspieren. Hiermee wordt je huid strakker.

Verder stimuleert het de productie van collageen. Collageen houdt je huid elastisch en jeugdig. Je vingers vormen als het ware de gewichtjes bij een workout. Voer de bewegingen dus voorzichtig uit, want bijna alle 57 spieren in gezicht en nek zijn klein en hoeven niet te hard te knokken om resultaten te verkrijgen. De oefeningen van deze gezichtsyoga kun je zes keer per week toepassen.

Het resultaat zul je binnen een week voelen en zien. Fans van deze vorm van yoga beweren dat het minstens vijf jaar van je gezicht af haalt en Botox hier niet aan kan tippen.

De basisoefeningen
1. Zorg ervoor dat je gezicht ontspant
Tik daarom eerst met je vingertoppen over je hele gezicht. Wrijf vervolgens je handpalmen tegen elkaar tot ze warm zijn en bedek je gesloten ogen. Adem diep in en uit, en je zult voelen dat alle gezichtspieren zich ontspannen.

2. Vorm met je vingers twee C’s rondom je ogen
Ontspan je voorhoofd en open je ogen wijd. Doe dit minstens drie keer, 10 seconden lang.

3. Probeer een V-teken te maken
Dat doe je door je vingers op het begin- en eindpunt van je wenkbrauwen te plaatsen en scheel te kijken. Zorg daarna voor een beetje ontspanning en herhaal deze vorm 6 keer. Eindig met het stevig dichtknijpen van je ogen voor minimaal 10 seconden.

4. Vul je kaken met lucht en duw je lippen stevig op elkaar
Probeer de lucht van links naar rechts te verplaatsen, gedurende 30 seconden.

5. Tot slot nog: kantel je hoofd naar achter en probeer tien keer een kusbeweging te maken
Uiteraard met bijhorende geluiden. Ontspan dan en adem stevig uit alsof je de kus ver voor je uit stuurt. Doe dit een aantal keren achter elkaar.
Deel dit bericht
rimpels
gekke bekke
gezichtsyoga
gezondheid
1 reacties (Reacties tonen?)
| wachtwoord vergeten?