0
beauty
Dit simpel trucje helpt je de strijd tegen kilo's vol te houden
Een realistisch doel op de lange termijn helpt beter bij het afvallen.
Mensen die willen afvallen en een concreet doel voor ogen hebben, als 5 kilogram, een kledingmaat of 5 centimeter, hebben meer kans om sneller te stoppen met hun dieet dan wie een marge in zijn streefdoel inbouwt. Een vager doel als 1 tot 2 kilo per week afvallen verhoogt de kans dat dit ook daadwerkelijk lukt. Voornemen dat je 1,5 kilo per week gaat afvallen, demotiveert en verhoogt zo de kans op sneller afhaken, aldus uit een studie die gepubliceerd werd door Journal of Consumer Research.

De deelnemers van een afslankingsprogramma stelden vage of wel erg concrete doelen voorop. Wie werkte met een minimum- en een maximumgrens bleef na het programma nog steeds het afslankingsprogramma volgen, de anderen stopten er mee.

Uitdagend
Het eerste type dieet biedt het beste van twee werelden door de flexibiliteit, ook moedigt dit afvallers aan het dieet te herhalen. Door een maximumgrens in te stellen, zoals 2 kg verliezen, verhoog je de uitdaging, met de minimumgrens verhoog je de haalbaarheid, wat blij maakt.

Door slechts met een getal te werken, dat een beetje een compromis is, wordt het afvallen minder uitdagend en haalbaar.

Heb jij nog handigheidjes voor tijdens een dieet?
© HLN
Deel dit bericht
afvallen
gezondheid
0 reacties (Reacties tonen?)
| wachtwoord vergeten?